۱۳۹۶ شنبه ۲۹ مهر  | 2017 10 Saturday
آرشیو خبر آمار بازدید: 371 کد مطلب: 26767  

قزوین برای برند سازی آماده می شود

محمدرضا رستمی، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و استاد و صاحب‌نظر در حوزه برندسازی شهری گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهر قزوین باید شرایط مناسب برای شکل‌گیری برند معتبر در این شهر فراهم شود.
۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ بهمن ساعت 11:20

صدای قزوین - رستمی در جمع کارشناسان و مدیران شهرداری قزوین افزود: "رضایت‌مندی گردشگران" از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه برند سازی شهر قزوین  است که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی بیان کرد: در معرفی شهر قزوین باید هماهنگی و همسویی بین مسئولان سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و مردم باشد تا شهر قزوین با یک برند مشخص معرفی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: مردم، سرمایه‌گذار و گردشگر سه گروه مهم برای برند سازی شهر قزوین است.

این استاد با بیان اینکه شهروندان رکن اصلی برندسازی شهری هستند، گفت: در فضای مجازی از قزوین فقط عکس موجود می‌باشد و خیلی کم محتوی صوتی و فیلم برای معرفی شهر قزوین وجود دارد.

وی بیان کرد: عمده عکس‌ها معطوف به تاریخ قزوین می‌باشد و کمتر به سایر دارایی‌های قزوین پرداخته شده است.

رستمی با تأکید بر اینکه گردشگران خارجی علاقه‌مند به دیدن فیلم برای انتخاب شهر موردنظر برای سفر هستند، گفت: محتوی مکتوب در فضای مجازی برای معرفی شهر قزوین بسیار کم است.

معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: قزوین دارای 36درصد جمعیت جوان، ظرفیت دانشگاهی و دانشجویی بالا و شخصیت‌های مؤثر استانی و ملی است و این دارایی‌ها سرمایه قزوین می‌باشد.

وی با بیان اینکه بیکاری در جامعه تأثیر منفی برای برندسازی شهری خواهد گذاشت، گفت: اعتماد، احترام، مشارکت، نشاط، رضایت و امید سرمایه‌های اجتماعی هر جامعه است که در صورت پائین بودن آن تأثیر منفی در برندسازی شهری خواهد گذاشت.

رستمی بازار قزوین، اماکن تاریخی و میراث فرهنگی، اماکن طبیعی و شخصیت‌های ملی را از سرمایه‌های گردشگری قزوین دانست و گفت: برای برندسازی شهر قزوین اقداماتی صورت گرفته است اما کافی نیست و باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

وی با اظهار اینکه هیچ گروه و مشاور تخصصی در ایران در رابطه با موضوع برندسازی وجود ندارد، بیان کرد: تنها گروهی که در تلاش است تا بتواند در زمینه برندسازی شهری فعالیت کند گروه یاد آفرین می‌باشد.

این استاد و صاحب‌نظر در حوزه برندسازی شهری گفت: نام، لوگو، تبلیغات و بازاریابی از آیتم‌های برندسازی نیستند بلکه این عوامل باعث تقویت، حمایت، ارتقاء برند می‌باشد.

وی با بیان اینکه برندسازی شهری فعالیتی بلندمدت و استراتژیک است، گفت: برندسازی شهری، اعمال آگاهانه‌ای است که موجب تغییر و ارتقاء یک تصویر ذهنی می‎شود.

رستمی گفت: تصویر کلی آن شهر و مجموعه آنچه از شهر در ذهن افراد تداعی می‌شود مفهوم برندسازی شهری می‌باشد و همچنین شامل مجموعه‌ای از افکار، احساسات و انتظاراتی است.

وی تصریح کرد: برندسازی شهر از رقابت‌های شهرهای جهان برای جذب گردشگر، سرمایه‌گذار، استعدادها و نخبگان آغاز شد که سبب شروع مفهوم راهبردی برند در حوزه شهری شد.

رستمی افزایش رضایت و دل‌بستگی شهروندان، افزایش گردشگری داخلی و خارجی و افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از کارکردهای برندسازی شهری عنوان و بیان کرد: تغییر برند مانند تغییر کاغذ کادو و روبان هست و تغییر موقعیت مانند تغییر هدیه درون کاغذ کادو است.

وی به نقش روابط عمومی‌ها در برندسازی شهرها اشاره و بیان کرد: روابط عمومی‌ها در ایران ضعیف‌ترین موقعیت را در سازمان‌ها دارند و با ضعیف‌ترین قابلیت‌ها و توانائی‌ها فعالیت می‌کنند و این در حالی است که مؤثرترین موضوع در برندسازی شهری عملکرد روابط عمومی‌ها می‌باشد.

رستمی بیان کرد: افزود: رضایت و تعلق شهروندان نسبت به شهر خود، افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه توسعه شهر از کارکردهای اصلی برند است.

وی ادامه داد: برند می‌تواند نتایج بسیار مثبتی را در اجتماع از خود بر جای بگذارد، از ویژگی‌های اصلی برند می‌توان به شهرت، محبوبیت و رقابت اشاره کرد.

رستمی به برخی از رویکردهای اصلی در حوزه برند اشاره و بیان کرد: تهیه و تدوین برنامه‌های راهبردی، اقدامات هماهنگ برای فعالیت برند در شهر، مشارکت شبکه‌ها و پایدار بودن فضای شهری از دیگر موضوعاتی است که باید در حوزه برند به آن توجه کرد.

وی در ادامه حل چالش‌های موجود در عرصه برندسازی کشور را یک امر ضروری دانست و افزود: باید اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای برای برندسازی افزایش یابد.

رستمی اظهار کرد: بحث برند در ادبیات فارسی با ترجمه‌های متعددی روبه‌رو شده است که بهترین ترجمه کلمه یاد سازی برای برند در کتاب‌های مختلف در نظر گرفته‌شده است.

رستمی تصریح کرد: برند سازی شهری به‌منظور ایجاد تمایز، شهرت، محبوبیت و رقابت در بین شهرها یکی از مهم‌ترین نکات برند به حساب می‌آید.

وی مدیران شهر، اسناد تاریخی شهر، گفتمان غالب شهر، مردم، گردشگران، سرمایه‌گذاران و مشتریان شهر از روایان اصلی برای معرفی یک شهر هستند، گفت: اکنون ایران در شرایطی قرار دارد که می‌تواند در موضوعاتی که برای برندسازی ضعیف می‌باشد با ورود سرمایه‌گذار  به نتایج خوبی برسد.

این استاد و صاحب‌نظر در حوزه برندسازی شهری ادامه داد: هویت برند مجموعه‌ای بی‌همتا از دیدنی‌ها، شنیدنی‌ها و هر آنچه می‌توان از برند حس کرد می‌باشد.

وی بیان کرد: برند سازی شهری چارچوب ابزاری برای ایجاد تمایز، تمرکز، سازمان‌دهی مشخصه‌های برتری و رقابت می‌باشد.

رستمی افزود: برندسازی شهری تصویر کلی آن شهر و مجموعه آنچه از شهر در ذهن افراد تداعی می‌شود، است.

 این استاد و صاحب‌نظر در حوزه برندسازی شهری گفت: برندسازی شهری شامل مجموعه‌ای از افکار و احساسات و انتظاراتی است و همچنین تعهدات مشخص و قانع‌کننده‌ای را شکل می‌دهند.

وی اضافه کرد: با برندسازی شهری مردم قادر خواهند بود انتخاب آسان‌تری داشته باشند.



تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است
نام:  
پست الکترونیکی:
نظر شما:  
کد امنیتی:

 
 
پیشخوان روزنامه های امروز صبح کشور / شنبهاداره استاندارد در تضمین سلامت مردم نقش مهمی داردآغاز مسابقات تنیس روی میز قهرمانی رده های سنی کشور استفاده از توان وزارت دفاع برای سرمایه گذاری در مراکز اقامتی قزوینمراجعه بیش از 30 هزار نفر به کتابخانه‌هااجرای آموزش های طرح خادم برای 14هزار خانوار قزوینی زائران برای سفر به اربعین به جز هزینه مصوب هزینه ای پرداخت نکنندحقوق شهروندی را در دستگاه قضایی رعایت می کنیمناوگان اتوبوسرانی الوند متحول می‌شودیک مجموعه ورزشی در اختیار کانون معلولین توانا قرار می‌گیردهمایش بزرگ ورزش جانبازان و معلولان استان قزوین قصاب متخلف در آق بابا به حبس و جزای نقدی محکوم شدسرای سعدالسلطنه حائز رتبه ملی بهترین تجربه بهسازی و نوسازی شهریکاهش سوانح و تلفات جاده ای در اولویت کاری پلیس قرار گیردانتخاب شهردار توسط مردم گامی به سوی توسعه پایدار شهرینرخ بیکاری در قزوین رو به کاهش استتجمع بزرگ زائران اربعین در قزوین برگزار شدآماده راه اندازی پژوهشگاه استاندارد در قزوین هستیمپیوست پدافند غیرعامل در طرح‌های عمرانی اجرا می‌شودتهیه طرح هادی روستایی در قزوین به اعتبارهای بیشتری دارد
خوشگذرانی بازیگر معروف ترکیه با سری بی حجا ب در ایران! + عکساعزام بیکاران ایرانی به 4 کشور خارجیمعرفی فناویری جدید برای جلوگیری از جعل صدابرادر بازنشسته اسحاق جهانگیری چگونه مدیر کل شدناگفته های زندگی آقای دوربینی!امنیت و توسعه پایدار "افغانستان" ضامن صلح و ثبات در آسیای مرکزی استشیر صحرا در سوریه شهید شد+عکسواکنش مادر اهورا به قتل و تجاوز به پسرش | اهورا شوهرم را دوست داشت | قصاص قاتل اهورا را می خواهم +عکسدفتر خبرگزاری تسنیم در شهرستان بناب افتتاح شدآمادگی بدنی بالای سرمربی استقلال / عکسبرانکو 11 بازیکن اصلی را مشخص کرد/ بازگشت کاپیتان!پست جنجالی و تحریک آمیز حنیفمشکل اصلی استقلال توسط شفر شناسایی شداتفاق خوب برای استقلال در آستانه دربی تهرانزوج جدید خط دفاعی استقلالپست جنجالی یک استقلالی در آستانه دیدار حساس پرسپولیس برابر الهلال عربستان +عکسخبر شوکه کننده برای الهلالی هاکمپانی IBM برای تسهیل پرداخت های بین المللی از بلاکچین استفاده می کندبازار سنگ آهن چین در سکوتکاهش قیمت اونس جهانی امروز 25 مهر
هرگز این سوغاتی ها را از عراق نخریداحساس مسئولیت فوتبالیست غرق در خون +عکس5نفری که قبل از خلقت آدم(ع) حضور داشتندلزوم ورود آموزش و پرورش به فضای فناورانهمحدودیت در شایسته گزینی معلمان، پیامد طرح استخدامی مصوب مجلس استبازگشت قائدی به بزرگسالان استقلال برای دربی«نخستین همایش ملی امید اجتماعی در ایران»رای گیری مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم ایرانروسیه زرادخانه هسته ای خود را نابود نمی کندانهدام 863 شیء منفجره در هزاران هکتار از اراضی دیرالزور به دست روسیهسوغاتی هایی را که نباید از عراق خریدآیا مجلس از احمدی نژاد شکایت می کند؟جنجال گاف ترامپ درباره گزارش جرم در انگلیسبرجام را حفظ کنیدپای اکبر عبدی هم به شبکه نسیم باز شد/ جزئیاتی از برنامه جدیداظهارنظر بازیگر سرشناس درباره فساد اخلاقی چهره مشهور سینمادردسر ترجمه حرف های سرمربی استقلال و احتمال سوژه شدن مترجماین سبزی در درمان سرماخوردگی معجزه می کندگروه سازنده «آسمان هوای باران دارد» به تهران آمدندچرا امام خمینی (ره) ، راضی به کالبد شکافی پیکر فرزندشان نشدند؟