۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر  | 2018 10 Tuesday
آرشیو خبر آمار بازدید: 377 کد مطلب: 38960  

ستون‌های تغذیه خوب

سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد.
۱۳۹۶ پنج شنبه ۶ مهر ساعت 23:00

صدای قزوین - تغذیه یکی از ارکان اصلی زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها محسوب می شود. در حقیقت، مواد غذایی مصرفی می توانند شرایط سلامت شما را شکل دهند.


چه در تلاش برای کاهش اندازه دور کمر و میزان چربی بدن خود باشید یا تنها دنبال کردن یک زندگی سالم‌تر هدف اصلی شما باشد، این ستون های تغذیه خوب می توانند کمک حال شما در تحقق اهدافتان باشند. آنها ستون فقرات یک طرح غذایی جامع و سالم هستند. با پیروی از آنها می توانید غذاهای مصرفی خود را مدیریت کرده و ساده‌تر از آنچه فکر می کنید به هدف زندگی سالم دست یابید.

شش وعده در روز غذا بخورید


سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد. این شرایط به تحریک ایجاد عضلات جدید کمک خواهد کرد.

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید


غذاهای فرآوری شده به طور معمول از ارزش غذایی پایینی برخوردار هستند و می توانند به سلامت شما آسیب وارد کنند. این گزینه های با کالری بالا و فاقد مواد مغذی را از زندگی خود کنار بگذارید، زیرا می توانند پیروی از برنامه های کاهش وزن یا عضله سازی را دشوار سازند.

آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید


برای این که بدن بهترین عملکرد خود را در شرایط مختلف، به ویژه هنگام انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات قدرتی ارائه کند، مصرف آب و نوشیدنی های بدون کالری دیگر را فراموش نکنید. از نوشیدنی های حاوی قند پرهیز کنید، زیرا موجب افزایش اندازه دور کمر می شوند و سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن شما را تخریب می کنند.

در طول روز پروتئین بدون چربی مصرف کنید


برای رشد عضلانی در شرایطی که ترشح هورمون های چربی سوز را تحریک می کنید، هر چند ساعت یک بار بدن خود را با پروتئین بدون چربی تغذیه کنید. بهترین منابع شامل گوشت گاو بدون چربی، مرغ، و ماهی، لبنیات کم چرب، و سویا می شوند.

به مصرف کربوهیدارت ها توجه داشته باشید


کربوهیدارت ها به دو شکل گزینه های نشاسته ای، با عملکرد سریع مانند برنج، نان، و پاستا که قند خون را به سرعت افزایش می دهند؛ و گزینه های غیر نشاسته ای مانند میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل موجود هستند، که از محتوای فیبر بالا سود برده و قند خون را به تدریج افزایش می دهند.

کربوهیدارت های غیر نشاسته ای به ندرت مشکل آفرین هستند و می توانید از مصرف آنها لذت ببرید. در مقابل، زمان مصرف کربوهیدارت های نشاسته ای عاملی کلیدی در کسب بدنی عضلانی و بدون چربی است. آنها را به عنوان نخستین غذای مصرفی هنگام صبح یا درست پس از انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید، زیرا بدن به احتمال زیاد از آنها برای کمک به تامین سوخت ذخایر انرژی استفاده خواهد کرد.



تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است
نام:  
پست الکترونیکی:
نظر شما:  
کد امنیتی:

 
 
نفرات برتر مسابقات شطرنج دختران کشور در قزوین مشخص شدندکهنه باغستان قزوین از زباله پاکسازی شدسرعت وزش باد در قزوین افزایش می یابدتاسیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش از ثمرات انقلاب اسلامی بودبیماران روانی، افراد ناشناخته برای جامعه۴۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی استان قزوین نوسازی شده استاستفاده شخصی از خودروهای دولتی در قزوین کنترل می شودمعاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان آبیک منصوب شدناپایداری‌ هوا در استان ادامه داردبازدید معلولان از موزه های قزوین فردا سه شنبه رایگان استاستفاده شخصی از خودروهای دولتی در قزوین کنترل می‌شودهشت هزار قزوینی برای پیاده روی اربعین ثبت نام کردندبرگزاری کنگره شهدا درقزوین باید به گفتمان ایثار در جامعه منجر شوددومین موزه مردم شناسی استان قزوین امسال راه اندازی می شودبخشدار بشاریات از توابع شهرستان آبیک منصوب شدسارق خودرو در قزوین به دام پلیس افتادپنج کتابخانه سیار به کودکان و نوجوانان قزوینی خدمات می دهندثروت، قدرت، جهل و اعتماد بیش از حد فساد انگیز استتهیه ۳۴ بسته سرمایه‌گذاری در شهرداری قزوینکهنه باغستان قزوین از زباله پاکسازی شد
تحلیل ظریفیان از حاشیه های سخنرانی روحانی در دانشگاه تهران و اعتراضات گروههای دانشجوییافکار منفی را دور بریزیدآیینه کاری و زیباسازی حرم حضرت ابوالفضل به اتمام رسید+ تصاویرجلسه اضطراری نمایندگان مجلس برای 1500 اخراجی مسکن مهر در پردیسنحوه سخن گفتن پزشکان با بیماران/ پاسخ حضرت آیت الله صانعیاعتبار پاسپورت ایرانی چطور تغییر می کند؟پیرترین زن جهان از سختی های زندگی اش می گوید! +تصاویرمراسم عجیب درآوردن چشم از حدقه در هند! +16 با تصاویرمراسم اربعین امسال حساسیت ویژه ای دارد/ تعامل مرزبانان ایران و عراق، امنیت آفرین برای هر دو کشورپرنده ابابیل را تابه حال دیده اید؟ +عکسبلایی که مهناز افشار سر پدر دنیا ویسی آورد! +عکسفال آنلاین دیوان حافظ دوشنبه 23 مهرماه 97قانون مهریه تغییر می کندمتن و حاشیه آیین آغاز رسمی سال تحصیلی دانشگاه ها + تصاویرتجمع دانشجویان حامی روحانی علیه روحانی در دانشگاه تهران +عکسمراسم ختم مادر محسن اسماعیلی برگزار شد/ چه کسانی حضور داشتند؟پرستو صالحی؛ تهدیدی برای امنیت کشور!196 اخلالگر اقتصادی در تهران دستگیر شده اند/اعلام اسامی محکومان اقتصادی اخیر در 3 استان کشور/هشدار به فعالان بازار غیرمجاز ارز: دستگیر می شوید/در راستای نظارت های درون سازمانی قوه قضاییه، برخی متخلفان دستگیر شده اند/هشت و نیم سال حبس برای نفوذیِ دوتابعیتی که بوسیله وزارت اطلاعات شناآیا اجناس خریداری شده از سابق را می توان به قیمت روز فروخت؟ پاسخ حضرت آیت الله شبیری زنجانیآیت الله جنتی در سفر خارجی + عکس
کاهش گلبول های سفید خون خطرناک است؟سفر به «دریای پارس»بیشترین اسامی نوزادان در ۶ ماه اول سال/ اینفوگرافیکرسوایی اخلاقی در سینماشیعیان نیجر بسته های غذایی میان نیازمندان توزیع می کننداین پاییز رنگارنگchr(8230)/عکسادعای وزیر انرژی عربستان: اگر ما نبودیم قیمت نفت سه رقمی شده بودشکست ناباورانه یاران عبادی پور در نخستین هفته پلاس لیگااین نقاشی هنوز زنده است اما ...افزایش قربانیان انفجار خط لوله نفت نیجریه به 60 نفربرداشت 110 هزار تن برگ سبز چای / پیش بینی صادرات 8 هزار تنی چای در سال جاریخرید از عمده فروشی ها شیوه جدید مردم برای تأمین نیازهای ضروری!بیشترین اسامی نوزادان در 6 ماه اول سال/ اینفوگرافیک6 نکته مهمی که امام صادق (ع) از پدرشان آموختندقبرستان جنگنده های قدیمی MIG شوروی+عکسشاگرد آیت الله خویی از معجم رجال الحدیث می گویدنرخ پوشش پیش دبستانی در 5 استان به بالای 80 درصد رسیدعملیات احداث بندهای سنگی ملاتی در قیر و کارزین آغاز شدحمله افراد ناشناس به یک مرکز پلیس در آتن / 4 افسر زخمی شدنداوقات شرعی بیست و سوم مهر در سمنان