۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ بهمن  | 2019 2 Monday
آرشیو خبر آمار بازدید: 445 کد مطلب: 38960  

ستون‌های تغذیه خوب

سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد.
۱۳۹۶ پنج شنبه ۶ مهر ساعت 23:00

صدای قزوین - تغذیه یکی از ارکان اصلی زندگی سالم و پیشگیری از بیماری ها محسوب می شود. در حقیقت، مواد غذایی مصرفی می توانند شرایط سلامت شما را شکل دهند.


چه در تلاش برای کاهش اندازه دور کمر و میزان چربی بدن خود باشید یا تنها دنبال کردن یک زندگی سالم‌تر هدف اصلی شما باشد، این ستون های تغذیه خوب می توانند کمک حال شما در تحقق اهدافتان باشند. آنها ستون فقرات یک طرح غذایی جامع و سالم هستند. با پیروی از آنها می توانید غذاهای مصرفی خود را مدیریت کرده و ساده‌تر از آنچه فکر می کنید به هدف زندگی سالم دست یابید.

شش وعده در روز غذا بخورید


سوخت مورد نیاز بدن خود را می توانید با وعده های غذایی کوچک و میان وعده ها در طول روز تامین کنید تا سطوح قند خون زیر کنترل قرار داشته و سوخت و ساز شما پایدار باشد. این شرایط به تحریک ایجاد عضلات جدید کمک خواهد کرد.

غذاهای فرآوری شده را محدود کنید


غذاهای فرآوری شده به طور معمول از ارزش غذایی پایینی برخوردار هستند و می توانند به سلامت شما آسیب وارد کنند. این گزینه های با کالری بالا و فاقد مواد مغذی را از زندگی خود کنار بگذارید، زیرا می توانند پیروی از برنامه های کاهش وزن یا عضله سازی را دشوار سازند.

آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید


برای این که بدن بهترین عملکرد خود را در شرایط مختلف، به ویژه هنگام انجام فعالیت های سنگین مانند تمرینات قدرتی ارائه کند، مصرف آب و نوشیدنی های بدون کالری دیگر را فراموش نکنید. از نوشیدنی های حاوی قند پرهیز کنید، زیرا موجب افزایش اندازه دور کمر می شوند و سیستم دفاعی آنتی اکسیدانی بدن شما را تخریب می کنند.

در طول روز پروتئین بدون چربی مصرف کنید


برای رشد عضلانی در شرایطی که ترشح هورمون های چربی سوز را تحریک می کنید، هر چند ساعت یک بار بدن خود را با پروتئین بدون چربی تغذیه کنید. بهترین منابع شامل گوشت گاو بدون چربی، مرغ، و ماهی، لبنیات کم چرب، و سویا می شوند.

به مصرف کربوهیدارت ها توجه داشته باشید


کربوهیدارت ها به دو شکل گزینه های نشاسته ای، با عملکرد سریع مانند برنج، نان، و پاستا که قند خون را به سرعت افزایش می دهند؛ و گزینه های غیر نشاسته ای مانند میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل موجود هستند، که از محتوای فیبر بالا سود برده و قند خون را به تدریج افزایش می دهند.

کربوهیدارت های غیر نشاسته ای به ندرت مشکل آفرین هستند و می توانید از مصرف آنها لذت ببرید. در مقابل، زمان مصرف کربوهیدارت های نشاسته ای عاملی کلیدی در کسب بدنی عضلانی و بدون چربی است. آنها را به عنوان نخستین غذای مصرفی هنگام صبح یا درست پس از انجام تمرینات ورزشی مصرف کنید، زیرا بدن به احتمال زیاد از آنها برای کمک به تامین سوخت ذخایر انرژی استفاده خواهد کرد.



تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است
نام:  
پست الکترونیکی:
نظر شما:  
کد امنیتی:

 
 
قاچاقچی البسه در قزوین 74 میلیون ریال جریمه شدخیابان عبید زاکانی بزودی پیاده‌راه می‌شودمهم ترین اولویت پدافند غیر عامل تداوم زنجیره تامین و امنیت غذایی استراهیابی مستند «خاطرات یک بالکن» به دو جشنواره بین المللیکاهش هزینه های انتخاباتی از مزیت های استانی شدن انتخابات است31 گیاه دارویی شاخص در استان قزوین شناسایی شدلایحه جامع انتخابات و سامان بخشی به قوانین و مقررات پراکندهزمان آمادگی برای جشن پنجاه سالگی انقلاب فرا رسیده استنمایشگاه نشان های برتر جشنواره ساختمان در قزوین برپا شدصالحی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری شدتفاهم نامه دادگستری با شورای ائمه جمعه قزوین امضا شدپژوهشکده محیط زیست در قزوین راه اندازی شود۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماندها اختصاص داده می شودبرای آشتی انسان و طبیعت باید برنامه ریزی کنیمکلان نگری به مسایل استان ها از نقاط قوت لایحه جامع انتخابات استرشد 25 برابری دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده استمسابقات تنیس روی میز کارمندان کشور در قزوین آغاز شدپیشخوان روزنامه های امروز صبح استان / شنبه پر بیننده ترین اخبار هفته گذشته صدای قزوین کاراته کاران قزوینی در لیگ جهانی به میدان می روند
اظهارات کامل سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده متهمان جاسوسی از مراکز نظامی کشورنجات جان مادر باردار در بانهذبح غیرشرعی مرغ های منجمد؛ از شایعه تا واقعیتخبر ناگوار برای آبی ها؛ دروازه بان سابق استقلال در بستر بیماریپاسخ عجیب فتحی به گلایه هواداران استقلالابراهیمی به بازی مقابل تراکتورسازی می رسد/ استارت تمرینات سپاهان از روز دوشنبهمنشا: در پرسپولیس امکانات بهتر بودتلخی شکست برای رئال مادرید دو برابر شد؛ کاپیتان، ال کلاسیکو را از دست دادروزیاتو: خرید باشگاه منچستر یونایتد توسط شاهزاده محمد بن سلمان به مبلغ 4٫9 میلیارد دلارلژیونر مغضوب پرسپولیس خواهان بازگشت به جمع سرخ پوشانمنشا سریعاً از حضور در استقلال پشیمان شد؟!چراغ سبز به واردات خودرو؟خودرو ارزان می شوداز افزایش شدید قیمت خودرو جلوگیری شود.قیمت روز خودروهای داخلی + جدولنگاهی به جدیدترین قیمت خودرو در بازار تهران + جدولنرخ طلا و سکه در بیست و هشتم بهمن ماه+عکسقیمت طلا و قیمت سکه در 28 بهمن 1397واکنش تند رضا شیدپور به افزایش بی رویه قیمت خودرو + فیلمآخرین قیمت طلا و سکه در روز یک شنبه 97/11/28، قیمت ها پایین نمی آیند!
داروسازی در بین رشته‌های پزشکی رتبه اول انتشار مقالات را داردبی ریخت‌ترین خودرو‌های جهان +تصاویراعلام لیست قیمت جدید حاشیه بازار محصولات سایپا - 28 بهمن ماه 97واکنش ها به ماجرای «تا گران نشده بخرید» + جزییاتویژه برنامه «شب سکوت» ویژه کاروان‌های دانشجویی راهیان نور برگزار می‌شود+ جزئیاتپاسخ حناچی به ادعای قالیباف / ببینیدنحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد/ آغاز پذیرش از فرداتحریم ۲ دانشگاه شهید بهشتی و صنعتی شریف«اومانیسم اسلامی» در دانشگاه شریف بررسی می‌شودبر اساس مصوبه مجلس در بودجه دولت مکلف به واگذاری باقیمانده سهام خود در شرکت بیمه البرز تا پایان سال 98 شدنحوه ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی بدون آزمون دانشگاه آزاد اعلام شد/ آغاز پذیرش از فرداواکنش رسانه های عربی و بین المللی به رونمایی از نخستین زیردیایی نیمه سنگین ساخت ایرانایمنی از جنس محافظت در برابر زلزلهعربستان: بن سلمان قصد خرید باشگاه منچستر یونایتد را نداردکشتی سازی در خوزستان صنعتی که نیازمند حمایت و توجه استتوزیع بیش از 500 هزار اصله نهال شناسنامه دار در گیلانسیلاب به هورالعظیم جان دوباره بخشیدرسم پهلوانی در اسکیبرای حمایت از شرکتهای دانش بنیان کمبود منابع مالی نداریم/نگرانی از نبود بازار فروش محصولات استبلاتکلیفی پروژه هایی که 30 سال از کلنگ زنی آنها می گذرد