۱۳۹۷ شنبه ۲۷ بهمن  | 2019 2 Saturday
آرشیو خبر آمار بازدید: 367 کد مطلب: 42157  

گیاهانی از جنس پروتئین!

کینوآ در گروه غلات کامل قرار می گیرد و بیش از 120 نوع از آن وجود دارند. کینوآ از دیگر منابع برای یک پروتئین کامل است و به واسطه تنوع بالا می توانید آن را به عنوان یک منبع کربوهیدارت جایگزین برنج یا پاستا کنید.
۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن ساعت 23:00

 صدای قزوین - میزان مصرف پروتئین در هر وعده غذایی با توجه به این که رژیم غذایی شما بر چه اساسی شکل گرفته است می تواند متفاوت باشد. اگر در پی کاهش وزن هستید، انتخاب نوع پروتئین مصرفی باید یک اولویت اصلی در زمان آماده کردن وعده های غذایی باشد.


افزایش آگاهی عمومی درباره سلامت موجب شده است تا تولیدکنندگان محصولات خود را با درشت مغذی های مهم غنی سازی کنند. برای تامین نیاز مشتریان، آنها پروتئین را به انواع مختلفی از محصولات که تا پیش از این فاقد آن بودند، اضافه کرده اند که از آن جمله می توان به غلات صبحانه، میان وعده های انرژی‌زا، و حتی بستنی اشاره کرد.

اما چرا پروتئین به یک درشت مغذی مهم در رژیم های غذایی کاهش وزن مبدل شده و منابع خوب آن که منشا گیاهی دارند چه چیزهایی هستند؟

احساس سیری در زمان رژیم گرفتن

هنگامی که رژیم می گیرید باید به مقدار غذا و این که چه چیزی می خورید، توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از عوارض جانبی رژیم گرفتن احساس گرسنگی است. اما با مصرف پروتئین بیشتر می توانید احساس سیری را برای مدت زمانی طولانی‌تر تجربه کرده و بین وعده های غذایی تمایلی به مصرف تنقلات نداشته باشید.

بر خلاف گوارش کربوهیدارت های ساده، گوارش پروتئین به مقدار قابل توجهی کالری در راستای تبدیل آن به اشکال قابل استفاده انرژی برای بدن نیاز دارد. این فرآیند گوارش به نام اثر گرمایی غذا شناخته می شود. برای گوارش، جذب، ذخیره و دفع هر نوع از درشت مغذی ها بهایی باید پرداخت شود. برای کربوهیدارت ها این به بهای حدود 6 درصد از کل کالری ها، برای چربی حدود 2 درصد و برای پروتئین حدود 25 درصد است!

این به معنای آن است که 25 درصد از کالری مصرفی شما که از پروتئین تامین می شود، به صورت خودکار طی فرآیند گوارش سوزانده می شود. پس اگر رژیم دارید و احساس گرسنگی می کنید، مقدار پروتئین مصرفی خود را افزایش دهید.

حفظ توده عضلانی

عضله بزرگترین توده در بدن انسان است و حداقل 30 درصد از وزن یک فرد سالم را تشکیل می دهد و تقریبا به طور کامل از پروتئین شکل گرفته است. جدا از عضلات، نمونه های دیگر مانند مو، ناخن، پوست و DNA نیز حاوی پروتئین هستند. مصرف پروتئین به میزان کافی نه تنها در حفظ توده عضلانی بدون چربی نقش دارد، بلکه در بازسازی و ترمیم بافت های دیگر بدن نیز ضروری است.

اگر رژیم گرفته اید احتمالا می دانید که عضله سازی به افزایش سوخت و ساز کمک خواهد کرد و ظاهری متناسب‌تر به شما می بخشد. تمرینات قدرتی در ترکیب با یک رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن و چربی بدن کمک خواهد کرد و از این رو در بلند مدت زندگی سالم‌تری خواهید داشت.

در ادامه با برخی از بهترین منابع پروتئین که منشا گیاهی دارند، بیشتر آشنا می شویم.

توفو

 
این محصول که از سویا تهیه می شود یکی از چند منظوره‌ترین مواد غذایی در جهان است که می تواند عطر و طعم های مختلف را به خود بگیرد. توفو یک غذای گیاهی است و یک پروتئین کامل حاوی تمام نه اسید آمینه ضروری برای بدن که به آنها نیاز دارد، اما توانایی تولیدشان را ندارد، محسوب می شود.

توفو با بافت های مختلف، از نرم تا فوق سخت، در دسترس است و به راحتی می توانید آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

نسخه های ارگانیک محصولات سویا و توفو را انتخاب کنید تا از مواجهه با مواد تشکیل دهنده اصلاح شده ژنتیکی پیشگیری شود. سویا تخمیر شده، مانند تمپه، نیز راحت‌تر گوارش می شود و برای بدن بسیار بهتر است.

کینوآ

گیاهانی از جنس پروتئین! 

کینوآ در گروه غلات کامل قرار می گیرد و بیش از 120 نوع از آن وجود دارند. کینوآ از دیگر منابع برای یک پروتئین کامل است و به واسطه تنوع بالا می توانید آن را به عنوان یک منبع کربوهیدارت جایگزین برنج یا پاستا کنید.

کینوآ زمانی که در پلوپز یا قابلمه پخته می شود، بسیار شبیه به برنج است. همچنین، شما می توانید برگرهای کینوآ، سالاد کینوآ را تهیه کرده و حتی آن را به سوپ ها اضافه کنید تا از محتوای پروتئین بیشتر برخوردار شوید. هر فنجان کینوآ دارای 8 گرم پروتئین است و می توانید آن را به هر وعده غذایی اضافه کنید.

عدس

اگر از نظر مالی در تنگنا قرار دارید و همچنان قصد دارید وعده های غذایی پر پروتئین مصرف کنید، عدس را به منو خود اضافه کنید. عدس یکی دیگر از مواد غذایی چند منظوره است که در بسیاری از دستورالعمل های غذایی قابلیت استفاده دارد. هر فنجان عدس دارای 19 گرم پروتئین است. همچنین، این ماده غذایی حاوی فیبر بوده و گزینه ای مقرون به صرفه است.

گندم سیاه

گندم سیاه یک ابرماده غذایی سرشار از مواد مغذی است و بیشتر در کشورهای آسیایی مصرف می شود، اما به واسطه فواید سلامت خود رشد روزافزون محبوبیت آن در جهان را شاهد هستیم.

گندم سیاه برای افرادی که به گندم یا غلات حاوی گلوتن آلرژی دارند، جایگزینی خوب محسوب می شود. هر فنجان گندم سیاه دارای 23 گرم پروتئین است.

دانه های کدو تنبل

دانه های کدو تنبل حاوی فیبر و سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنها نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و به تنهایی یا در ترکیب با مغزهای خوراکی و میوه های خشک یک میان وعده عالی هستند.

هر فنجان دانه کدو تنبل حاوی 12 گرم پروتئین است و نیروگاهی مغذی با فواید سلامت مختلف محسوب می شود.


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است
نام:  
پست الکترونیکی:
نظر شما:  
کد امنیتی:

 
 
تفاهم نامه دادگستری با شورای ائمه جمعه قزوین امضا شدپژوهشکده محیط زیست در قزوین راه اندازی شود۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماندها اختصاص داده می شودبرای آشتی انسان و طبیعت باید برنامه ریزی کنیمکلان نگری به مسایل استان ها از نقاط قوت لایحه جامع انتخابات استرشد 25 برابری دانشجویان از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده استمسابقات تنیس روی میز کارمندان کشور در قزوین آغاز شدپیشخوان روزنامه های امروز صبح استان / شنبه پر بیننده ترین اخبار هفته گذشته صدای قزوین کاراته کاران قزوینی در لیگ جهانی به میدان می روندکشت محصولات گلخانه ای در قزوین توسعه یابدفاز نخست سافاری پارک قزوین به بهره برداری رسیدقاچاق خاک کشور واقعیت نداردانقلاب اسلامی، بهار علمی برای میهن ما به ارمغان آورد۶۲هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به روش خاکورزی حفاظتی کشت شدنظارت بر عرضه و توزیع کود در قزوین بیشتر شودخانواده های دارای 2 معلول کمک بلاعوض دریافت می کنندروحانیت محوری در محلات موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شودرئیس سازمان محیط زیست با توانمندی های صنعت قزوین آشنا شدتوزیع روزانه 50 تن گوشت مرغ در قزوین هفته آینده آغاز می شود
همسر دکتر شریعتی درگذشت + بیوگرافیاعطای مرخصی 10 روزه به زندانیان واجدالشرایطپیام روشن بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت 40 سالگی انقلاب، این است که انقلابی تر بمانیم تا بیشتر پیشرفت کنیمبهره برداری از نخستین پل شیشه ای ایران در اردبیللزوم پیگیری مسئولان برای احقاق حق مردم ایران و افشای چهره عاملان جنایت علیه نیروهای سپاهمقصود از حکمت در آیه 269 بقره چیست؟آیت الله جنتی: دشمن زبون از حضور حماسی در همایش ملی 22 بهمن انتقام می گیردسومین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در مشهدخودروسازان برای رفع مشکلاتشان جیب مردم را غارت نکنندماجرای ویزا گرفتن از سفارت کانادا برای ادامه تحصیل چه بود؟تصاویری دلخراش از مجروحین حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان +فیلماسامی شهدای اصفهانی حادثه تروریستی زاهدان+جزییات تشییعشناسایی 826 تغییر کاربری اراضی ملی در قزوین/ قلع و قمع و تخریب بناهای احداثی در دستور کار10 کاری که عمر خودرویتان را افزایش می دهدمراسم ترحیم برادر سردار دهقانمولوی عبدالحمید اقدام تروریستی انفجار اتوبوس سپاه را محکوم کردراهپیمایی 22 بهمن وظیفه سنگینی بر دوش مسئولان گذاشتبزن بزن در مراسم عروسی بر سر غذاجزییات حمله انتحاری در سیستان و بلوچستان +فیلمپیام جهانگیری در پی حادثه تروریستی در جاده خاش-زاهدان و شهادت مرزبانان کشور
قاتل جوان کرمانی خود را به دستگاه قضایی معرفی کردشایع‌ترین علائم کم‌خونی؛ فقر آهن را با مصرف چند خوراکی خوشمزه درمان کنیدآغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهرانچرا برای واحد‌های آموزشی مدیر متخصص تربیت نمی‌کنیم؟/ مدیریت و معلمی ۲ تخصص جداستچالش‌های طبقه متوسط در جامعه ایرانشهرستان هوراند منطقه شکار ممنوع اعلام شدبرترین های مسابقات دارت آزاد کارگران کشور معرفی شدندرقابت قویترین مردان کشور در مهدیشهر پایان یافتدامغان قهرمان مسابقات موتورکراس استان سمنان شدپدیده‌ای عجیب و نوظهور در کلان‌شهرها/ کار به پشت‌بام‌فروشی رسید!با این دارو عفونت را مهار کنیدارتقای آمادگی در برابر مخاطرات هدف این رزمایش بود69 درصد اهداکنندگان خون مستمر هستندرشد 12 برابری تعداد معادن استان در دوران انقلاب اسلامیارتباط تحریم ایران و بحران ونزوئلا با ترامپ و صاحبان کمپانی های نفتیاعلام اسامی جاماندگان بسته حمایتی؛ یکشنبهمسابقات قویترین مردان ایران (2)تیم پیرامید بانوان کرمانشاهی به مسابقات کشوری اعزام می شوندتمرین استقلالی ها در دو گروه و پشت در های بستهبرنامه های وزارت صنعت برای مهار قیمت خودرو