۱۳۹۸ شنبه ۳ فروردين  | 2019 3 Saturday
آرشیو خبر آمار بازدید: 315 کد مطلب: 43310  

در بهار از این غذا‌ها غافل نشوید

بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی که در فصل بهار می توانید پیدا کنید مناسب کاهش وزن هستند به این دلیل که مقدار زیادی آب و فیبر در خود جای داده اند و این موارد کمکتان می کنند بیشتر احساس سیری کنید و کالری کمتری دریافت نمایید.
۱۳۹۷ پنج شنبه ۳۰ فروردين ساعت 23:03

 صدای قزوین - ممکن است در طول زمستان و در پی آن تعطیلات عید مقداری به وزنتان اضافه شده باشد و هیچ چیز مانند کم کردن این وزن اضافی حالتان را بهتر نکند. خوشبختانه بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی که در فصل بهار می توانید پیدا کنید مناسب کاهش وزن هستند به این دلیل که مقدار زیادی آب و فیبر در خود جای داده اند و این موارد کمکتان می کنند بیشتر احساس سیری کنید و کالری کمتری دریافت نمایید.


فیبر هضم نمی شود بنابراین فقط از سیستم گوارش عبور می کند و حضورش باعث می شود معده پر باشد. به همین دلیل است که غذاهای سرشار از فیبر هضم را کند می کنند و باعث می شوند سریعتر احساس سیری کنید. میوه ها و سبزیجات سرشار از آب نیز به همین اندازه سیر کننده هستند و در مقایسه با غذاهایی که آب کمی در خود دارند کالریشان پایین تر است.

از میوه ها و سبزیجات بهاری کدامشان بیشتر ارزش استفاده را دارند؟ در ادامه آنها را به شما معرفی می کنیم.

سیب زمینی های تازه

سیب زمینی های تازه سرشار از فیبر و آب هستند ( تنها یک عدد سیب زمینی متوسط چهار گرم فیبر وارد بدن می کند ) بنابراین می توانید از این غذا به عنوان یکی از نیروهای کمکی برای کاهش وزن استفاده کنید. در واقع تحقیقات نشان داده سیب زمینی آب پز یکی از بهترین غذاهای سیر کننده است.

سیب زمینی ها را می توانید پس از آب پز کردن با روغن زیتون و انواع ادویه جات ترکیب کنید.

نخود فرنگی

نخود فرنگی را هم باید از سبزیجات دانست و هم از حبوبات. هر فنجان نخود فرنگی حاوی هشت گرم فیبر است. نخود فرنگی های تازه در بهار بسیار ساده پیدا می شوند. اما می توانید در دیگر ماه های سال نیز از انواع منجمد آن استفاده کنید.

نخود فرنگی را می توانید خیلی ساده به سوپ، برنج، سالاد و بسیاری غذاها اضافه کنید.

اسفناج تازه

غذاهای سرشار از آب معمولا کالری کمی دارند و اسفناج تازه نیز یکی از آنها است. سه فنجان اسفناج تنها بیست کالری دارد.

اسفناج را می توانید به سالاد های خود اضافه کنید و یا در پخت املت و ساندویچ به کار ببرید.

گیاهان تازه

گیاهان برگ دار مانند جعفری، ریحان، گشنیز و ترخون بدون اینکه کالری در خود داشته باشند طعم های فوق العاده ای دارند. به علاوه این گیاهان می توانند کاری کنند میزان مصرف نمک را کاهش دهید. نمک زیاد باعث پف کردگی و بالا رفتن وزن آب بدن می شود.

از این گیاهان می توانید در سالاد و هر غذایی که دوست دارید استفاده کنید.

مارچوبه

هر فنجان از این سبزی بهاری حاوی سه گرم فیبر و بیست و هفت کالری است. همچنین مارچوبه سرشار از آهن است و هر فنجان از آن می تواند 16 درصد نیاز بدن به آهن در طول یک روز را تامین کند. کمبود این ماده معدنی می تواند باعث خستگی و بی حالی شود و همچنین کار بدن برای مقابله با میکروب ها و عوامل تهدید کننده ایمنی را سخت می کند.

مارچوبه را می توانید به صورت آب پز و یا دیگر روش های پخت و پز آماده کنید و در کنار غذاها میل کنید.

رازیانه

 
به لطف مقدار آب بالای موجود در رازیانه یک فنجان از آن تنها بیست و هفت کالری دارد. برخی تحقیقات نیز ثابت کرده اند که رازیانه دارای خواص دیورتیک است. بنابراین اگر مقدار زیادی غذای نمکی خورده اید و می خواهید از پف کردگی بدن بکاهید می توانید مقداری رازیانه به وعده های خود اضافه کنید.

توت فرنگی

دلتان هوس خوردن غذایی شیرین کرده؟ می توانید میان وعده توت فرنگی میل کنید. یک فنجان توت فرنگی برش خورده تنها پنجاه و سه کالری و سه گرم فیبر دارد. توت فرنگی هایی که بهار خریداری می کنید شیرین ترین توت فرنگی های سال هستند.

توت فرنگی را می توانید با ماست و یا همراه غلات میل کنید

تربچه

وقتی هوس خوردن چیزی ترد کردید می توانید از ترب های تازه فصل بهار میل کنید. تربچه مقدار زیادی آب در خود دارد بنابراین کالری آن فوق العاده پایین است – هر فنجان تنها نوزده کالری.

تربچه را می توانید در کنار بیشتر غذاها میل کنید.

زردآلو

زردآلو یکی دیگر از میوه های شیرین بهاری است که می توانید بدون خراب کردن بانک کالری تان از آن میل کنید. می توانید یک فنجان زرد آلو برش خورده میل کنید و تنها هفتاد و چهار کالری وارد بدنتان کرده باشید. این یک فنجان بیش از سه گرم فیبر نیز در خود دارد.

باقلا

 
درست مانند نخود فرنگی باقلا نیز در هر فنجان 9 گرم فیبر دارد – و البته سیزده گرم پروتئین. وقتی هدف کاهش وزن باشد ترکیب پروتئین فیبر بسیار کمک کننده است. فیبر و پروتئین هضم را آهسته می کنند بنابراین دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

باقلا را می توانید به صورت آب پز همراه با انواع ادویه ها و همچنین با برنج میل کنید.

پیازچه

یک نصفه لیوان پیازچه تنها شانزده کالری دارد. سبزیجات و گیاهانی مانند پیازچه می توانند به سادگی کمک کنند احساس سیری کنید. احساس سیری بدون اینکه کالری زیادی مصرف کنید یکی از بهترین راه های کاهش وزن است. پیازچه طعمی شبیه به سیر دارد و می تواند در کنار غذاهای بسیاری مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع ملون

 
از اولین چیزهایی که با گرم تر شدن هوا در میوه فروشی ها می بینید انواع ملون است. از آنجا که ملون ها مقدار زیادی آب در خود دارند یکی از بهترین میوه ها برای برنامه غذایی هستند. یک فنجان از این میوه حاوی شصت و یک کالری است.


تا کنون نظری برای این خبر ارسال نشده است
نام:  
پست الکترونیکی:
نظر شما:  
کد امنیتی:

 
 
رونق تولید رمز حل مشکلات کشور استکشف 13 کیلوگرم تریاک در قزوینعرضه میوه تنظیم بازار در قزوین از سرگرفته می شودجشنواره عیدانه برای تقویت نشاط عمومی در قزوین برگزار می شوددانشگاه بین المللی امام (ره) بدون آزمون دانشجوی دکتری می پذیرداورژانس قزوین در 1135 ماموریت نوروزی حضور یافتاستقرار پایگاه سوخت رسانی سیار در آزادراه قزوین-رشتقزوین مقصدگردشگری معنوی ماندگارمرگ خاموش یک زن در الوندتکواندو کار قزوینی مسافر منچستر شدرقابت های والیبال نونهالان استان قزوین پایان یافتسانحه رانندگی در بویین زهرا 3 کشته بر جای گذاشتخواص خوراکی‌های هفت سینتوزیع میوه عید تنظیم بازار در قزوین تا 15 فروردین ادامه داردسازمان صنعت نبض اقتصاد استان قزوین استساعات کار موزه های قزوین در نوروز، 9 صبح تا 21 شبرونق تولید مهم ترین اولویت مدیران قزوین در سال 98 استمحورهای مواصلاتی استان قزوین پر ترافیک استبرنامه جامع کاهش تصادفات رانندگی قزوین تهیه شودکاهش سرقت از اولویت های پلیس در سال 98 است
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی خبر داد بازدید 118 هزار نفر از جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی/ افزایش 100 درصدی بازدید از موزه هاسقوط تاریخی دستمزد کارگران در سال 97 +نمودار مقایسه سال هاتداوم ثبات در قیمت سکه و ارز + جدولعرضه ارز مورد نیاز مردم از امروز در صرافی های منتخبآخرین قیمت ها در بازار خودرو / سیر نزولی قیمت خودروهای داخلیساعت پخش مسابقه برنده باش در نوروز 98 + زمان تکرارخاطره هاشمی طبا از برخورد هاشمی با وزیری که در دولت به او جسارت کردلحظه شهادت دو مأمور نیروی انتظامی در اولین روز سال در مشهد +فیلمنوروزمهربانی وهمدلی/ رسول صدر عاملی: مراقبت کنیم از یکدیگر/ هرکه درهرکجا مسؤلیت حرفه یی و اجتماعی خودرا درست انجام دهداقدامات حمایتی دولت برای سیل زدگاندولت خسارت های سیل شمال را جبران می کندقشنگ ترین اتفاق زندگی امیر علی اکبری +فیلمسید حسن خمینی با آسیب دیدگان سیل گلستان ابراز همدردی کردوضعیت گمیشان به اندازه آق قلا حاد نیست/ایجاد موانع در برابر سیلوزیر کشور: استاندار گلستان از یک ماه پیش در خارج کشور حضور دارددر ارتباط ویدئو کنفرانس وضعیت استان های درگیر سیل بررسی شد/ تاکید رییس جمعیت بر ضرورت پشتیبانی از استان های سیل زدهخدمات 100 گروه جهادی به مددجویان مناطق محروم کشور در تعطیلات نوروزیچرایی احادیث دور از انتظار راجع به زنانآزادی زندانی بدهکار مهریه با همت اعضای شورای حل اختلافانقلاب معدنی در راه است/ شکایت از 5 نماینده/ اجرای سند 2030 در خیلی از مدارس/ وعده های شکلاتی آقای ترامپ/ نمایندگان تهران کاهش می یابد/ راه افزایش حقوق کارمندان طبقه پایین باز شد
تازه ترین عکس نوروزی زیبا بروفهحال و هوای تخت جمشید در نوروزاعلام آماده باش کامل به استانداران 5 استان غربی کشور/ استانداران از اطلاع رسانی کامل به مردم یقین حاصل کنندوزیر جهاد کشاورزی : ارزیابی خسارت سیل در استان گلستان ۱۰۹۰ میلیارد تومانفکر نمی‌کردم نوروز ٩٨ را ببینماستاندار گمشده گلستان کجاست؟فرمانده کل قوا: امکانات بیشتری برای امداد به مناطق سیل‌زده گسیل شودچه کنیم تولید جان بگیرد؟ایران بالاتر از آلمان در حوزه هوش مصنوعی + عکساستاندار گلستان: برای درمان جراحت حاصل از بمب شیمیایی به خارج رفته بودمافزایش قیمت مرغ ناشی از سودجویی استمدال برنز عابدینی در جام جهانی مجارستاندلیل برکناری ژیلا صادقی مجری برنامه پل فروردینبرق تنها 2 روستای سیل زده گلستان قطع استدستور فرمانده معظم کل قوا به رییس ستاد کل نیروهای مسلحتظاهرات جلیقه زردها در فرانسه برای نوزدهمین هفتهچه غذاهایی را نباید در هواپیما بخورید؟!قطر: رویکرد ما نسبت به سوری دانستن جولان، اصولی و ثابت استچه کنیم تولید جان بگیرد؟امام مرکز اسلامی وین: امیدواریم ریشه های نفرت، خشونت و تبعیض خشکانده شود